creative commons: Flickr user monkeyinfez

Het vullen van weblogs is iets dat ik af en aan doe. Deze blog, De Tao van Nico, is daar het zoveelste voorbeeld van. Zelfgehoste weblogs, blogs op blogspot of wordpress.com of andere blogsites: ik heb ze allemaal wel een keer uitgeprobeerd. Door aansporingen van anderen probeer ik het dit keer toch vol te houden.

Zoals ik al eerder schreef is mijn belangrijkste drijfveer de aansporing van Jeff Goins om gewoon te gaan schrijven, maar kijk wel wat je focus is. Deze oefening moet ik nog steeds doen. Daar heb ik volgende week echter voldoende tijd voor. Lekker opschrijfboekje mee en een pen en dan voor me uit zitten staren in de zon in Frankrijk met naast me een lekker glaasje ‘Vin Rouge ou Blanc’. Jawel, papier. Want op een camping zonder elektriciteit en ik heb nog steeds geen zonnecel oplader voor mijn tablet.

Anywhoo.

De reden van dit artikel is de uitstekende subsite van WordPress.com dat mensen moet inspireren in het schrijven een artikel op hun weblog, het liefst dagelijks. Daarom heet deze site ook The Daily Post at WordPress. Waar deze site vorig jaar begon met korte stukjes, vaak met een aantal trefwoorden zijn het tegenwoordig dagelijks vrij uitgebreide atrikelen geworden met interessante onderwerpen. Onderwerpen die de weblog schrijver kan gebruiken om voor zichzelf na te gaan of daar voor hen zelf een waardig blog onderwerp tussen zit.

Kijken we eens naar het onderwerp van vandaag waarbij de focus ligt op Health & Fitness Blogs. Iedereen is wel eens bezig geweest of nog steeds bezoig met een vorm van fitness. daarnaast is gezondheid een onderwerp waarin we allemaal geïnteresseerd zijn. Kortom genoeg weblogs die daarover schrijven. Mocht je dan verder nog inspiratie zoeken dan hierbij een aantal tips:

  • Stel een doel,
  • Identificeer voor jezelf een persoonlijke uitdaging,
  • Vind een nieuwe manier,
  • Lees en informeer jezelf,
  • Geef praktische adviezen,
  • Geef toe dat je zo en nu en dan even terug valt.

Zoals gezegd: meer informatie hierover in het aangehaalde weblog artikel. Er is genoeg over te schrijven en iedereen heeft zijn of haar persoonlijke doelen en ideeën. Mijn ideeën zal ik een volgend artikel beschrijven. “But don’t hold your breath” 😉

