Evernote

Als je iemand bent zoals ik heb je altijd en overal allerlei aantekeningen liggen, je mailbox vol met interessante weblinks, en je bureau vol met die gele PostIt briefjes. Uiteraard heb je nooit de informatie bij de hand wanneer je het nodig hebt. Ooit heb ik een klein opschrijfboekje aangeschaft om daarin mijn aantekeningen vast te leggen. Maar ja, om nou zo’n URL in zijn geheel te noteren ging me vaak wat ver. Daarnaast was er geen plek om kopieën van belangrijke documenten te bewaren.

Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem en zijn er in de loop van de tijd verschillende handige oplossingen verschenen. Eén van die oplossingen is voor mij het ultieme middel om nu eens eindelijk orde in de chaos te scheppen en ten alle tijde belangrijke info bij de hand te hebben. Dit handige en gratis stukje software heet Evernote .

Eén van de meest belangrijke eigenschappen is dat het beschikbaar is voor alle smartphone en tablet platformen zoals Android en Apple. Er zijn specifieke applicaties voor Windows en Mac.  Daarnaast hebben Chrome en Firefox speciale plugins voor Evernote  Kortom, altijd en overal kun je gebruik maken van Evernote.

Evernote maakt gebruik van de cloud om je aantekeningen op te slaan en te synchroniseren tussen al je systemen waar je Evernote op hebt geïnstalleerd. dat betekend dat wanneer je met je telefoon een foto hebt genomen en die in een notitie hebt geplakt, deze notitie even later beschikbaar is op je computer thuis.

Voor mij is dit programma een ‘lifesaver’. Nooit meer aantekeningen kwijt of die link naar een interessante website. Daarnaast helpt het me bij het studeren. Kortom, ik zou niet meer zonder kunnen. Het is gratis te downloaden en er is een handige getting started [Engels] deel op hun website.

Oh ja, heb ik al verteld dat het gratis is?

